Belevingsaudit

Met deze audit willen we beleving in een winkel in kaart kunnen brengen zodat de retailer inzicht krijgt in hoe zijn winkel hierop scoort. 

Tool in wording

Wij zijn volop bezig met de ontwikkeling van een belevingsmeettool. Aan de hand van deze tool kunnen we heel nauwkeurig de beleving van een winkel in kaart brengen. Naast het meten van de beleving in je winkel, zullen we hier adviezen aan koppelen om de beleving in de winkel te optimaliseren voor jouw klanten. 

Via deze audit krijg je dus inzicht in hoe de beleving in jouw winkel is en hoe deze verbeterd kan worden. Met de informatie van de retailers die deze audit laten doen, kunnen wij vervolgens Vlaanderen in kaart brengen in termen van beleving in de fashion sector. Dit laat ook toe de resultaten van de audit te gebruiken om te benchmarken.

Wil je op de hoogte gehouden worden van de evoluties? Hou dan de nieuwspagina in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Testwinkel spelen?

De meettool wordt momenteel 'gekalibreerd' aan de hand van eye-tracking experimenten in zes winkels. Als we deze in september 2017 afgerond hebben, is onze tool klaar om gevalideerd te worden. Hoe meer winkels in termen van beleving gemeten zijn, hoe beter de tool toelaat om te benchmarken. Wij zijn daarom altijd op zoek naar fashion retailers die deze tool, in zijn experimenteerfase, willen laten doen tegen een sterk gereduceerd tarief.

Bekijk alvast enkele nuttige tips uit onze wetenschappelijke literatuur

Wij hebben uit onderzoeken in retail design wereldwijd, enkele concrete tips en tricks geformuleerd.

Of maak gebruik van onze DIY Fashion store audit tool

Onze DIY Fashion store audit kan je al een eerste inzicht geven in welke type beleving consumenten in je winkel ervaren.