Wat is REXS?

Retail EXperience Scan - kortweg REXS

REXS is een Retail Experience Scan die de beleving in een winkel meet op basis van het DNA van de retailer of het merk. Hij is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en laat toe om een geobjectiveerde manier de verschillende aspecten van beleving van een fysiek winkelpunt te meten. De beleving hoe die bij een klant overkomt.

Fichier vidéo
REXS
Voor elke sector een REXS

We hebben voor 5 sectoren een specifieke REXS ontwikkeld: fashion, food, home, furniture, cosmetics. Elke REXS heeft uiteraard zijn eigen specifieke vragen.

REXS dient door een in REXS opgeleide expert ingevuld te worden. De expert zal hierbij 95 belevingsaspecten beoordelen die samen een totaalscore op 100 geven. Het resultaat bestaat uit deze score en wordt vervolgens weergegeven in 6 deelaspecten: exterieur, architectuur, ruimtelijke invulling, sensorische aspecten, communicatie en all-round beleving. De 6 deelaspecten worden nogmaals opgedeeld in 4 of 5 groepen met eenzelfde visuele voorstelling.

Bij elke score staat ook de gemiddelde score van de sector zodat je kan benchmarken. Op onze heatmap kan je alle aan REXS onderworpen winkels zien indien ze minstens 50% gescoord hebben.

Aan de slag

Ben jij een ontwerper of consultant en wil je graag REXS gebruiken? Kijk dan even naar onze REXS opleiding of neem contact met ons op en we leren je alle ins en outs op één dag zodat je een REXS erkende gebruiker kan worden. 

Bekijk hieronder het overzicht van alle sectoren waarvoor de Retail Experience Scan uitgewerkt is. Bij het afnemen van een licentie heb je toegang tot ze allemaal.