Wij vertalen al ons onderzoek in heldere artikels, boeken en video's. We doen er alles aan om onze kennis zo breed mogelijk toegankelijk te maken. Bekijk zeker ook onze video's van de Universiteit van Vlaanderen: shop till you drop en de kracht van IKEA.
Na jaren onderzoek en praktijkervaring in retail design ligt er een boek dat alle kennis, activiteiten, onderzoek en onderwijs samenbrengt in een verhaal. Drie stromingen hebben de inhoud van dit boek gevoed. Enerzijds vat het de inzichten komende uit praktijk gericht onderzoek in retail design samen. Dit onderzoek gebeurde via projecten en doctoraten maar zeker ook via dienstverlening. Anderzijds wordt het aangevuld met tools en modellen getest en ingezet in het onderwijs in retail design samen. De voortdurende kennisstroom en wisselwerking tussen de praktijk, onderzoek en onderwijs vormen de basis van het boek. We zijn ontzettend trots dat het boek het GPRC label heeft ontvangen (dubbel-blind peer reviewed).
The Value of Design in Retail and Branding slaat een broodnodige brug tussen de verschillende disciplines die betrokken zijn bij retail design en brengt een reeks onderzoeken en inzichten voor de praktijk in deze disciplines samen, waardoor de impact van design wordt verbeterd. Het boek brengt een team van vooraanstaande experts samen om interdisciplinair, praktijkgericht onderzoek te presenteren over de cruciale rol die ontwerp speelt bij het vormgeven van een succesvolle retailomgeving en -ervaring.
Je vindt Katelijn op verschillende congressen zowel nationaal als internationaal.
Geplande evenementen:
-
Masterclass Retail Design in October (English version)
-
Retail: What's next? 26 September Antwerp, 13h30-19h
Voorgaande evenementen:
- Shoptalk Europe
- Euroshop
- Bucharest Tech Week
- Retail Detail Congres
- Retail & Brands Festival
- OMConference
- The 5th Conference
- Ambiente consumer goods fair