Eye tracking

Onderzoek hoe je klant zich écht gedraagt in de winkel

Mobile eye tracking studies op de winkelvloer is een techniek waarmee een onderzoeker de oogbewegingen van een persoon kan volgen terwijl die door de winkel loopt. Het laat zien in welke richting iemand kijkt, waar die persoon naar kijkt en hoe lang. Het grote voordeel van eye tracking is dat het zowel bewust als onbewust kijkgedrag meet. Hoewel mensen heel goed kunnen bepalen waar ze naar kijken en hoe lang, zijn de details van die bewegingen meestal buiten de controle van mensen en vinden ze onbedoeld plaats. Koppel dit nog eens aan een diepte-interview en we weten ook meteen waarom ze naar iets gekeken hebben en of dit al dan niet bewust gebeurd is. Wij focussen dus vooral op de redenen en motivaties waarom mensen bepaalde gedragingen vertonen in de winkel. Deze inzichten zetten we dan weer om naar richtlijnen ter verbetering van de winkel(beleving).

Vragen of meer info? Neem contact met ons op.

 

Filmbestand
Retailers die al van eye tracking studies wijzer zijn geworden

JBC • Veritas • Bel & Bo • Metaalwaren Santens • ICI PARIS XL • La Bottega • AVA • Juttu