Strategisch grondplan

In de afgelopen jaren mocht het Retail Design Lab al heel wat retailers uit zeer uiteenlopende sectoren adviseren. Telkens weer wordt er met aandacht voor de noden en wensen van de retailer (maar vooral van de klant) een wetenschappelijke dienstverlening opgezet ter optimaliseren van de functie en beleving van de nieuwe/vernieuwde winkel, showroom, kantoorruimte etc.

Hieronder geven we jullie kort mee wat je als eindresultaat van zo'n onderzoek op maat kan verwachten.

sg
Voor grote en kleine retailers

Onze samenwerking begint met het invullen van onze design brief. Aan de hand van dit wetenschappelijk opgesteld invuldocument wordt voor verschillende klanten-motivaties een ideale route uitgezet, gekoppeld aan de indeling van de winkel tot op productgroepniveau. Een uitgebreid onderzoek resulteert in een strategisch grondplan waarbij we de indeling van de winkel afleveren met aanduiding van waar welke productgroepen/categorieën komen te staan, aangevuld met een routeplan. 

moodboard
Deze bedrijven mochten we al wetenschappelijke ondersteunen

AVA • Bloemen- & tuincentrum Sampermans, Nieuwerkerken • Optiek Caenen, Lanaken • Colruyt Group • Jenevermuseum, Hasselt  • Kwizien, Zonhoven • Opel • Toerisme Hasselt • 't Clockempoortje, Sint-Truiden • Verf met Advies, Hasselt • Sleeplife, Zingem • Lanalotta, Leuven • Elektro Taelman, Kortrijk • Elektro Van Assche, Kruisem • La Bottega, Hasselt • Commerciale Coiffure & Beauty, Hasselt • Depot Design, Brussel • Drukkerij Meyhui, Waregem • Elektro Rosseel, Zedelgem • JBC • Veritas • Bel & Bo • Metaalwaren Santens, Gent 

Benieuwd naar meer? Nood aan advies?
Contacteer ons