Wat doet REXS?

Retail EXperience Scan - kortweg REXS

REXS is een Retail Experience Scan die de beleving in een winkel meet op basis van het DNA van de retailer of het merk. Hij is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en laat toe om een geobjectiveerde manier de verschillende aspecten van beleving van een fysiek winkelpunt te meten. De beleving hoe die bij een klant overkomt.

REXS score
Voor elke sector een REXS

We hebben voor 5 sectoren een specifieke REXS ontwikkeld. Elke REXS heeft uiteraard zijn eigen specifieke aspecten die gemeten worden. 

  • REXS FASHION is een belevingsaudit die helemaal klaar is voor de modesector. Je kan er niet alleen kleine en grote kledingzaken mee beoordelen maar ook schoenen- en accessoirewinkels waar men brillen, handtassen, lingerie of loungewear verkoopt. 
  • REXS FOOD is als belevingsaudit zo opgesteld dat je er zowel kleine als grote supermarkten mee kan auditen. Ook kleine of grote lokale buurtwinkels zoals bakkers en slagerijen kunnen met deze audit beoordeeld worden.
  • REXS HOME & DECO is een belevingsaudit die gemakkelijk te gebruiken is voor een hele brede waaier van winkels, zowel winkels in elektronica en doe-het-zelf als tuincentra en gadgetswinkels zoals de Hema's en Actions van deze wereld.
  • REXS FURNITURE/SHOWROOM kan als belevingsaudit gebruikt worden in interieurwinkels waar vooral groot meubilair verkocht wordt maar ook in showrooms waar slaapkamers, keukens, badkamers, kasten op maat enzovoort tentoongesteld worden.
  • REXS COSMETICS & PHARMA brengt de beleving in cosmetica winkels en apotheken in kaart.

REXS dient door een in REXS opgeleide expert ingevuld te worden. Het Retail Design Lab geeft opgeleide experten maar vraag zeker ook naar een expert in jouw buurt. De expert zal hierbij 95 belevingsaspecten beoordelen die samen een totaalscore op 100 geven. Het resultaat bestaat uit deze score en wordt vervolgens weergegeven in 6 deelaspecten: exterieur, architectuur, ruimtelijke invulling, sensorische aspecten, communicatie en all-round beleving. De 6 deelaspecten worden nogmaals opgedeeld in 4 of 5 groepen met eenzelfde visuele voorstelling.

Bij elke score staat ook de gemiddelde score van de sector zodat je kan benchmarken. Op onze heatmap kan je alle aan REXS onderworpen winkels zien indien ze minstens 50% gescoord hebben.

Wil je REXS laten afnemen in jouw winkel(s)?

Laat een expert over de vloer komen om inzicht te krijgen in de (merk)beleving in jouw winkel(s). Je krijgt naast een score ook een volledig rapport met sterke en verbeterpunten. Zo weet je meteen waar je aan kan werken. 

Wil je eerder kijken of alle winkels op eenzelfde gewenste manier overkomen bij de klant? Dan is REXS ideaal om de verbeterpunten eruit te halen zodat elke winkel, waar dan ook, voldoet aan de vooropgestelde (merk)beleving. 

Contacteer ons voor meer informatie.