Papers

Consument-merkrelatie

In 2006 voerden Beverland, Lim, Morrison & Terziovski een onderzoek naar muziek in de winkel en de effecten ervan ten opzichte van de consument-merkrelatie.

Congruentie tussen geur en muziek

Mattila en Wirtz voerden in 2001 een onderzoek naar de combinatie van geur en muziek in een winkelomgeving. Door congruentie tussen beiden prikkels te voorzien kon men enkele opmerkelijke resultaten meten.

Bewegingssnelheid van de consument

In dit onderzoek heeft men aangetoond hoe het tempo van instrumentale achtergrondmuziek in een winkelomgeving de snelheid van hoe dat de consument zich beweegt in de winkel bepaald kan worden.

Enthousiasme door muziek

Garlin & Owen bestudeerden het effect van de herkenbaarheid, het volume en het tempo van de muziek in een winkel, op de consument.

Muziektempo

Dankzij een onderzoek van Eroglu, Machleit & Cheba werden op het vlak van muziektempo enkele opmerkelijke effecten waargenomen op het reactiegedrag, zoals toenadering/vermijding én de omvang het zoekgedrag.